ثبت نام


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لطفا اطلاعات خودوریی تان را بالا ببرید

#1
برای
خیلی
از
افراد
اتفاقاتی
نظیر
تصادفات
رانندگی
پیش
افتاده
است
.
میزان
آسیب
دیدگی
در
سوانح
رانندگی
متفاوت
است
و
بستگی
به
شدت
تصادف
و
نوع
خودرو
دارد
.
در
این
صورت
انتخاب
گزینه
مناسب
برای
صافکاری و نقاشی

قسمت
های
آسیب
دیده
بدنه
بسیار
مهم
است
.
زیرا
می
تواند
مقداری
در
جلوگیری
از
ضرر
و
زیان
بیشتر
مالک
خودرو
تاثیر
بگذارد
.
میزان
افت
قیمت
یک
خودروی
حادثه
دیده
بستگی
به
قسمت
های
رنگ
شده
دارد
.
از
این
رو
  بهتر است با
بهره
گیری
از
افراد
حرفه
ای
سعی
در
درست
کردن
قسمت
های
آسیب
دیده
ماشین
به
صورت
بدون
رنگ
داشت.

در ادامه مقاله به بررسی برخی اصطلاحات مربوط به خودرو می پردازیم.

دیاگ
چیست؟


دیاگ
دستگاه یابنده ی عیب های خودرو است.
با وجود آلایندگی خودروهای سوخت فسیلی
, شرکت های خودروسازی اقدام به تولید خودروهای هوشمند کردند. در موتور
  این خودروها حافظه ی موقتی به نام
  ECU  وجود
  دارد که به هنگام بروز خطا در قطعات موتور کد خطا در حافظه ثبت می شود. با روشن شدن چراغی که معمولا در پشت آمپر قرار دارد و چراغ خطا یا چک نامیده می شود این خطا اعلام می گردد
.

با استفاده از
دیاگ

این کد شناسایی می شود و خطای ایجاد شده اصلاح می گردد یا در صورت نیاز قطعه ی مورد نظر تعویض می شود. به این ترتیب وضعیت خودرو به حالت اولیه باز می گردد
.

امروزه اکثر سیستم های خودرو به صورت هوشمند طراحی می شوند که برای عیب یابی آنها نیز نیاز به دستگاه عیب یاب یا دیاگ است
.

شستشوی انژکتور
چه زمان انجام می شود ؟


 شستشوی انژکتور
به
صورت
دوره
ای
و
به
صورت
هر
40
تا
5
0
هزار
کیلومتر
مفید
است
اما
متاسفانه
روشهای
شستشوی انژکتور
کنونی
نه
تنها
بهبودی
در
عملکرد
ماشین
ایجاد
نمی
کند
بلکه
بعضا
باعث
خرابی
خود
انژکتور
یا
قسمتهای
دیگر
موتور
می
شود
.

در
شیوه
استاندارد
شستشوی انژکتور

می
بایست
انژکتور
از
محل
خود
باز
شده
و
در
دستگاه
مخصوصی
بسته
شود
،
سپس
به
وسیله
دستگاه
اولتراسونیک
و
به
همراه
مایع
مخصوص
عمل
شستشو
انجام
گیرد
.

مدتی
است
که
برخی
افراد
با
دستگاههای
انژکتور
شور
درجا
اقدام
به
شستن
انژکتور
ها
با
ایجاد
فشار
در
سوزن
و
مایع
پاک
کننده
می
کنند
که
می
تواند
خطرناک
باشد
.

شارژ گاز کولر
به چه صورت انجام می شود؟


شارژ گاز کولر
 به دو طریق انجام میشود
.

مرحله اول: اضافه کردن گاز : برای
این

که
مطمئن
شوید
سیستم
شما
گاز
دارد
یا
نه
ابتدا
باید
داخل
موتور
لوله
و
والف
کولر
را
پیدا
کنید
. بعد
از
پیدا
کردن
آن
درپوش
 آن
را
(
معمول
ا
آبی
رنگ
)
بازکرده
و
با
انگشت
یا
یک
وسیله
دیگر
والف
را
فشار
دهید
اگر
گا
ز
با
فشار
بیرون
زد
مشخص
می

شود
که
سیستم
گاز
دارد
و
باید
اضافه
شود
ولی
اگ
ر
بعد
از
فشار
والف
گازی
بیرون
نزد
مشخص
می

شود
که
سیستم
فاقد
گاز
است
و
باید
شارژ گاز کولر

کامل انجام شود

ما ابتدا مرحله اول را پی می‌گیرم .خوب بعد از مشخص شدن اینکه سیستم دارای گازاست ولی مقدار آن به اندازه کافی برای خنک کردن نیست شما باید شیلنگ گیج را به والف وصل کنید و کمی پیچ شیلنگ نزدیک گیج را بازکرده تا هوای داخل شیلنگ خارج شود چون به‌هیچ‌عنوان نباید به‌جز گاز هوا یا رطوبتی وازد سیستم شود
.

بعد ازآن شیر کپسول
 را بازکرده تا مقداری گاز وازد سیستم شود و شیر گیج را بسته و ماشین را روشن می‌کنیم و کولر ماشین را نیز روشن کرده و سرعت پنکه آن را روی تندترین حالت قرار داده و دوباره گیج را چک می‌کنیم تا ببینیم گیج چه عددی را نشان می‌دهد معمولاً عددی بین
۳۵
تا
 ۴۰
psi عدد موردنظر ماست اگر عدد کمتر از آن مقدار است کم کم شیر گاز را بازکرده تا به عدد موردنظر برسیم وقتی به عدد موردنظر رسیدم یعنی اینکه سیستم کاملاً دارای گاز است و کار ما به اتمام رسیده است

مرحله دوم شارژ گاز کامل کولر ماشین برای زمانی که کولر شما کاملا بدون گاز است

ویژگی دستگاه

تولید نیتروژن
چیست؟


تولید نیتروژن

از هوای فشرده

2 پیش فیلتر

مخزن ذخیره نیتروژن داخلی با ظرفیت

2 پیش فیلتر

مخزن ذخیره نیتروژن داخلی با ظرفیت
50
لیتر

تزریق اتوماتیک باد

آلارم صوتی در پایان فرایند

نمایشگر عقربه ای

شیلنگ
10
متری با سر شیلنگ باز

جهت استفاده از دستگاه برای افزایش خلوص ،قبل از تزریق نیتروژن ،سوزن والو به صورت دستی باز شده و باد لاستیک به طور کامل خارج می شود .

ویژگی های

لاستیک دراور
:

 اندازه گیری قطر داخل رینگ تا 21 اینچ
.

قابل استفاده برای چرخ های استاندارد و با آلیاژهای فولادی و ساده
.

صفحه گردان با سرعت قابل کنترل جهت قرار دادن چرخ روی صفحه


و جدا کردن رینگ و لاستیک از هم
.

دارای آداپتور مخصوص برای موتور سیکلت
.

دارای درجه باد و روغن زن اتوماتیک
.  

الکتروموتور هیدرولیکی قدرتمند جهت نگهداشتن چرخ
.

قابلیت کار با لاستیک های دارای تیوپ و تیوپلس
.

شاسی و قطعات فوق العاده سخت و مقاوم
.

طراحی ساده و کارکرد آسان
.  

این ها برخی از ویژگی های
لاستیک دراور

بودند

منظور

از

بالانس
تایر



ها

چیست؟



به
طور
خلاصه
و
ساده
می

توان
گفت
منظور
از
بالانس


کردن
تایر

ها،
گرفتن
لرزش
آن
در
اثر
ناهمگنی

های
موضعی
آن
است
.
رینگ
چرخ
و
حتی
خود
لاستیک
می

توانند
به
صورت
ناهمگن
ساخته
شده
باشند
و
یا
در
طول
زمان
و
در
اثر
کارکرد
و
برخورد
  با
پستی
و
بلندی

های
مسیر
دچار
مشکلاتی
شوند
.
این
عیوب
باعث
چرخش
نامتوازن
تایر

حین
حرکت
در
سرعت

های
مشخصی
می

شود
که
برای
رفع
این
حالت
باید
تایر
را
بالانس
کنیم
.
بالانس
کردن
چرخ

ها
با
کمک
دستگاه و با
جک

انجام
می

شود
و
برای
این
کار
در
لبه
رینگ
و
مکان
مشخصی
که
کمک
به
رفع
این
حالت
می

کند،
باید
وزنه

های
سربی
مناسبی
قرار
داد
پاسخ



پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

فارسی سازی توسط Mypgr.ir قدرت گرفته از Forum software by © MyBB 1.8.21 Theme © iAndrew 2016
Template translator and editor MISTER